فتو امپرسیونیسم : Paul Elson

.

.

.

.

.

.

.

درنگاه اول، برخی از مردم تصور می‌کنند که تصاویر پل السون کاملا نقاشی‌های آبرنگ هستند؛ آثار هنرمندی که سال  هایی را به عنوان دانشجوی دوره امپرسیونیسم فرانسوی گذرانده است. اما این نکته نیمی از حقیقت است. السون زمانی در پاریس به تحصیل هنر مشغول بود و تحسین عمیق اساتیدش را برانگیخت، اما کار هنری ویژه او عملا با عکس شروع می‌شود ، شیوه تصویرسازی منحصربه فردی که او آن را فتو امپرسیونیسم می‌نامد. این شیوه شامل تهیه یک تصویر به روش عکاسی یا نقاشی آبرنگ، اسکن تصویر و انتقال آن به کامپیوتر، ایجاد اصلاحات و تغییرات در آن و سپس تهیه یک نسخه چاپی از آن است. پس از آن مجددا روی نسخه چاپی نقاشی کرده و از آن عکس می‌گیرد تا سرانجام نسخه چاپی نهایی را بعد از دیجیتالی کردن از آن به دست آورد...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 حرف های پل السون درباره سفرها و آثارش:

زمستان سال 2001 دوازده تا از آثار من در ابعاد 60*40 در کافه‌ای در محله سوهوی نیویورک روی دیوار رفت. یک گروه از مقامات عالی‌رتبه از وزارت فرهنگ چین که بی‌خبر در محله گردش می‌کردند، برای ناهار درکافه توقف کردند و نتیجه این شد که چند ماه بعد یک دعوت رسمی برای سفر و گردش در چین و سخنرانی و نمایش آثارم در پکن دریافت کردم. چین سرزمینی پهناور با چشم‌اندازهایی بی‌کران و عاری از دخالت انسانی است . ده‌ها هزار مایل مربع در ناحیه‌ای که یک گام بلند به عقب و به سمت عصری است که کمتر آمریکایی می‌تواند آن را درک کند. از اوج و فرود شن‌های صحرای سینگ‌یانگ که بی‌وقفه در طول جاده باستانی ابریشم و در صحراهای شمال غربی حضور دارند، تا علفزارهای داخلی مغولستان که با ریتم مقطع بادهای سیبری همراه‌اند؛ از قله‌های تبت و تندبادهای بی‌امان زمستانی در دشت‌های منچوری تا سواحل شرجی و مالاریازده چین جنوبی...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 http://www.elson.cc/gpsiteintroSSP3.html

.

                                                                              منبع : اینترنت

.

  
نویسنده : فرامرز نصیری ; ساعت ۱۱:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢ اسفند ۱۳۸٧
    پيام ها    +