سرمایه دار چینی و استفاده ابزاری از نام اورست

 

از وبلاگ رضا زارعی ( کوه قاف ) :   ماه می 2003 ،  Wang Shi رئیس ثروتمند و 53 ساله  China Vanke برای نخستین بار طرح بهره برداری تبلیغاتی از صعود اورست برای اهداف تجاری را به کار بست. این موفقیت موجب گردید تا بسیاری از تجار راه تبلیغات را به سمت کوهستان کج نمایند.

 


به گزارش خبرگزاری گوانگژو این بار نیز Wang Jing بانوی ثروتمند چینی با بهره گیری از همین حربه قصد داشت تا ضمن تبلیغ محصولات و البسه شاخه طبیعت گردی خود از نام اورست بهره برداری ابزاری نماید اما این صعود آغاز مجادلاتی بود که گریبان گیر او شد. اگر چه نامش را بر زبان ها انداخته، اما تا حد زیادی وجهه او و محصولاتش را تحت شعاع قرار داده!


صحبت از صعود با بالگرد Wang Jing کوه نورد زن چینی از کمپ اصلی تا کمپ دوم مسیر جنوبی اورست است در شرایطی که هنوز جسد سه تن از کشته شدگان بهمن روز 18 آوریل در دل آبشار یخی باقی است و این امر موجب خشم شرپاهای فقیر نپالی شده. آنها اعتقاد دارند صعود اورست با این کیفیت و البته در چنین شرایطی تنها زیرپا نهادن اخلاق ورزشی است، وگرنه محصول با کیفیت نیازی به صعود فریبکارانه ندارد!

 

 kouheghaf.blogspot.com 

 

 

 

  
نویسنده : فرامرز نصیری ; ساعت ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢۸ خرداد ۱۳٩۳
    پيام ها    +